كارشناس ارشد بیهوشی توصیه كرد
 
پرستاران فردا
 
 
شنبه 4 آبان 1392برچسب:, :: 14:48 ::  نويسنده : mehdi

كارشناس ارشد بیهوشی گفت: در مواردی كه آلودگی در بیمارستان مشكوك است باید علاوه‌بر رعاین پوشش مناسب از محلول  هایپوكلریت سدیم با غلظت یك‌درصد با دستمال پارچه‌ای یا كاغذی(جاذب رطوبت) استفاده شود.

 

 

 

گیتی وكیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار كرد: باید در ابتدا دستمال جاذب رطوبت بر روی ماده‌ آلوده قرار داده تا مواد كاملاً جذب شوند سپس محلول ضدعفونی‌كننده به‌مدت 10 دقیقه بر روی سطح باقی‌ بماند سپس پارچه و دستكش هر دو دور انداخته شود.

وی با بیان اینكه در مواردی كه از هایپو كلریت سدیم استفاده می‌شود باید مراقب بود كه به سطوح آسیبی وارد نشود، ادامه داد: موادی كه بر روی سطوح پخش می‌شوند یا مانند مواد غذایی، ادرار، استفراغ تمیز و غیرعفونی هستند كه می‌توان به‌كمك محلول دترژنت(شوینده) و با استفاده از دستكش لاتكس(نه استریل) آنها را از روی سطوح پاك كرد.

كارشناس ارشد بیهوشی با بیان این‌كه در مواردی كه مواد مشكوك به آلودگی و خطر آسیب به سطوح وجود دارد می‌توان از آب اكسیژنه‌ 3 درصد استفاده كرد، افزود: محلول نباید رقیق باشد بلكه محلول باید تازه استفاده شود.

وكیلیان در خصوص نحوه نگهداری مواد در یخچال نیز گفت: برای آنكه نیازیبه log book (ابزاری برای كنترل و چك كردن) نباشد باید در نگهداری مواد در یخچال به رعایت بهداشت و درجه حرارت مناسب توجه كرد.

وی افزود: به‌عنوان مثال میزان درجه حرارت یخچال برای بیمار 1 تا 5 درجه‌ی سانتیگراد است و دمای فریزر باید صفر و یا زیر صفر درجه باشد.  

پایان خبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین